Wednesday, February 16, 2011

Η Σάμος πουλάει καλύτερα Σάμο

Για να μπορέσει η Σάμος να ανταποκριθεί στις αυξημένες σύγχρονες απαιτήσεις και για να αναδειχτεί ο τόπος, χρειάζονται δραστικές κινήσεις. Η Σάμος έχει μείνει πολύ πίσω και συμφωνώ απόλυτα με τον Μιχάλη Τοανόγλου (υπεύθυνος του ΟΤΟΝΑΣ), ότι το "σιγά σιγά" όπως και το τζάμπα πέθανε.. δεν φτάνει. Έχουμε μείνει τόσο πολύ πίσω που μόνο μια εξαιρετικά μεγάλη ώθηση θα μας ξαναβάλει σε τροχιά προόδου. Στα "χρυσά" χρόνια που πέρασε τουρισμός απο το νησί και άφησε πολλά βαλάντια, το νησί αλλοτριώθηκε ξέχασε την προέλευση του και προπάντων ξέχασε τον λόγο που όλος αυτός ο κόσμος προτίμησε την Σάμο εξαρχής. Για την παράδοση, την ιστορία, τα γραφικά καφενεδάκια, κουτουκάκια, την λαϊκή μουσική, την φύση, την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και το διάσημο κρασί. Αυτά αντικαταστάθηκαν απο μουσική που ακούν και στην Ευρώπη (μόνο), η Ιστορία συνήθως σταμάταγε γιατί οι αρχαιολογικοί χώροι κλείνουν στις 2.00μμ και ούτε καν καθαρίζονται από την βλάστηση..., τα καφενεδάκια έγιναν μπάρ με σκοτς (μόνο)...Είναι καταρχάς αδιανόητο ένα ολόκληρο νησί να έχει ένα τόσο διάσημο κρασί και τα τοπικά Bars (πλέον) να πουλάνε μόνο Μακεδονικό και Tsantali....Είναι αδιανόητο να μην υπάρχει παντού το εκπληκτικό λευκό κρασί του νησιού...
Μέσα σε όλη αυτή την απαξίωση μερικοί άνθρωποι φαίνεται ότι προσπαθούν να βάλουν το νησί και τα προϊόντα του σε νέα βάση και να επανατοποθετηθεί σωστά πλέον στην διεθνή αγορά...Να επανατοποθετηθεί πάνω σε αυτό που πραγματικά είναι...Ένα καταπράσινο Ελληνικό νησί που και παραδόσεις έχει, και τοπικά εκπληκτικά φαγητά και προϊόντα...Διαδρομές, παραλίες, και παραδοσιακά καταστήματα...Το όλο πακέτο που κάνει την Σάμο... Σάμο. Μια Σάμο που έχουμε ξεχάσει εμείς οι ίδιοι, μια Σάμο που υπάρχει και χιλιάδες άνθρωποι διασχίζουν χιλιάδες μίλια για να την επισκεφτούν.
Εν κατακλείδι η Σάμος πουλάει αλλά πουλάει πολύ καλύτερα όταν πουλάει Σάμο ακόμα και στους μόνιμους κατοίκους., όταν πουλάει φύση, όταν πουλάει φιλοξενία, ιστορία και παράδοση, όταν πουλάει κρασί Doux, ούζο Γιοκαρίνη, Ζαρμπάνη και Φραντζέσκου... αντί για Campari, όταν πουλάει πλάτη γεμιστή αντί για σεφταλιά, οταν πουλάει βωμολοχία και τσαμπούνα αντί για αποκριάτικο πάρτυ με λάτιν..όταν πουλάει γιορτή αντί για κλαμπ σάντουιτς...
Τέλος πουλάει καλύτερα βασικά, όταν αναδεικνύει τα προϊόντα της με σύγχρονο, έξυπνο και αποδοτικό τρόπο...Σαν τον κατάλογο του ΕΟΣΣ με κοκτέιλ βασισμένα στο Samos Doux...Μια κίνηση που έπρεπε να έχει γίνει καιρό τώρα. Παρόλα αυτά, μια έξυπνη κίνηση, μια επιχειρηματική κίνηση...μια κίνηση που πρέπει να υιοθετηθεί απο όλους τους επιχειρηματίες εστίασης...  Μπράβο στον ΕΟΣΣ που πιάνει το νόημα επαναπροσδιορισμού του προϊόντος στην αγορά και το κάνει ακόμα μεγαλύτερη καταναλωτική αναγκαιότητα. Ελπίζω να υπάρξει συνέχεια και σε άλλους τομείς.

No comments:

Post a Comment