Friday, February 24, 2012

REBRANDING SAMOS


Καταρχάς, θα αναφερθώ στην τραγική εικόνα του Δήμου όσον αφορά την όρεξη για δουλειά. Δυστυχώς, όπως αναμενόταν ένα διαχειριστικό πασάλειμμα λαμβάνει χώρα άλλη μια φορά με πανσαμιακή εμβέλεια αυτή την φορά. Ο Τουρισμός που έχει θρέψει γενιές και οικογένειες σε αυτόν τον τόπο, έχει αφεθεί χωρίς θεσμική υπόσταση. Αν και έχει ψηφιστεί το Ν.Π.Δ.Δ. Τουρισμού στην Σάμο (με δημοτικούς συμβούλους βεβαίως, βεβαίως, που ουδεμία σχέση έχουν με branding, management και το τουριστικό προϊον), ακόμα δεν έχει συσταθεί, δεν εχει συνεδριάσει....μια απογοήτευση δηλαδή... 2 χρόνια τώρα...
Ο Δήμος λειτουργεί για άλλη μια φορά με το αναμενομενο στυλ. Περιμένουν λεφτά απο το κράτος για να να πάρουν κανένα διμηνίτη για να κρατήσουν την εκλογική τους βάση. Εμ, έτσι δεν γίνεται παιδιά ούτε τα σκουπίδια να μαζέψεις. Θέλει άτομα με όρεξη για δουλεία και μακριά απο την δημοσιαυπαλληλική νοοτροπία, (πολλά ζητάω). Η αλήθεια είναι οτι το Ν.Π.Δ.Δ. του τουρισμού και να λειτουργήσει τελικά με 7-8 απο τα 13 άτομα να είναι δημοτικοί Σύμβουλοι, λίγα πράγματα θα μπορεί να κάνει. Θα αναλωθούμε άλλη μια φορά σε ποιά έκθεση θα πάμε, τι περίπτερο της κακιάς ώρας θα στήσουμε με την κλασική φωτογραφία και για brand την Περιφέρεια.... για να έρθει ο Ευρωπαίος εδώ....Χα σιγά ...γιατί να έρθει καλέ? Εσυ αν ήσουν τουρίστας θα έρχόσουν πλεόν σε αυτό το μέρος που έχει γερασμένο στόλο, ακόμα πουλάει MONO souvenir και έχει ΑΚΟΜΑ φωτογραφικό υλικό απο το '70 του συμπαθέστατου κατά τα άλλα Βασίλη Βαλή? Most Likely Not...απλά ΟΧΙ.


 Στις Φωτογραφίες που παίζουν ακόμα στα σουβενιρτζίδικα σε φωτογραφία της Παραλίας Γαγκου δείχνει την Disco Samos Beach να λειτουργεί...Ουδέν σχόλιον....  Άντε να πείσεις ότι η Σάμος χρειάζεται rebranding. Θα ρωτάνε πόσο αλκοόλ έχει μέσα. Πέρα ακόμα όμως απο αυτό, η αλήθεια είναι οτι δεν γίνεται τίποτα που θίγει κάτι ή κάποιον στο νησί και η ιδεά του καινούργιου του "γραφικού" του "χίπικου" φοβίζει, προκαλεί ειρωνικό γέλωτα και ... αντε πάμε για ούζα...
Rebranding Samos...μάλιστα...ΟΚ
Τι μας έρχεται στο νού την πρώτη φορά που σκεφτούμε ΣΑΜΟΣ?
Σκεφτείτε το....Η απάντηση παρακάτω....


Πυθαγόρας, 
Μαθηματικά, 
Αστρονομία, 
Κρασί,
Αρίσταρχος, 
Κούρος,
Βότανα,
Παραλίες, 
Τσαμαδού, 
Γυμνιστές,
Κοκάρι,
Ευπαλίνιο,
Flamingo,
Καταρράκτες,
Πράσινο
Ηραίον,
και πιο παλιά ....night life..


Ε λοιπόν δεν είναι και λίγα τα "αγαθά" αυτού του τόπου...Πολύ απλά έχουν κάνει τον κύκλο τους δεκαετίες τώρα και δεν εξελίχθηκαν. Είναι σαν το προϊόν που έχει μείνει στην ίδια συσκευασία πολλά χρόνια τώρα και έχει περάσει η μπογιά του (και έχει πέσει και η ποιότητα)...
κακά τα ψέμματα οι εποχές του ατέλειωτου φραπέ και της πεπατημένης τέλειωσαν. Για μερικούς απο έμας αυτό είναι θετικό. Τι  μένει από αυτή την αλλαγή? Για αρχή μάλλον συντρίμμια. Η Σάμος χρειάζεται νέο αίμα. Νέες ιδέες, φυγή προς τα εμπρός. Πως γίνεται αυτό?. Με το να πιάσεις κάθε ευκαιρία, να δουλέψεις ομαδικά με όλο το ικανό και διαθέσιμο δυναμικό. Με το να πιάσεις το νόημα, με το να φτιάξεις πρώτα το concept σου τι θέλεις σαν νησί και μόλις το πιάσεις δεν θα σε αφήσει. 
Αν βάλεις τις παραπάνω λέξεις που χαρακτηρίζουν το νησί και το συνδυάσεις με άλλες τόσες σύγχρονου προϊόντος και ενδιαφέροντος. Αν κοιτάξεις την τουριστική ιστορία του marketing άλλων προορισμών ακόμα και άλλων προϊοντων με πολύ λιγότερες λέξεις κλειδιά έχτισαν ολόκληρη μυθολογία. 
Η Σάμος πρέπει να κυνηγήσει την ανανέωση προϊόντος με ένα δυνατό οργανισμό που δεν θα κοιτάει φυσικά να βολέψει αλλά θα κοιτάξει όλες τις σύγχρονες μεθόδους αλλά και την όρεξη νέων ανθρώπων για πολύ δουλειά. Αυτό που μου τράβηξε το ενδιαφέρον πολύ ευχάριστα τον τελευταίο καιρό είναι προσπάθειες νέων ανθρώπων για ανάδειξη των τοπικών προϊόντων όπως και πολυ καλές προσπάθειες αναδειξης του μεγαλείου του τόπου σε άλλη βάση, μακριά απο την Ψαροκώσταινα. 
Η διαφημιστική προσπάθεια του designbar.gr ήταν μια ευχάριστη έπληξη. Σχεδιάστηκε και απο παιδιά απο την Σάμο, βασισμένη σε αναδιάρθρωση του προϊόντος με σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας. Οι διαφημίσεις βασίστηκαν στην γραφιστική λογική άλλων χωρών (το ποθούμενο), είναι ευθεία και λιτή η στόχευση, και μέσα ακριβώς στο ύφος και την λογική που πρέπει να περάσει πλέον στο προϊόν. Ενα μεγάλο μπράβο στα παιδιά του designbar!.




Και με αυτή την αναφορά θέτω το καίριο (κατά την ταπεινή μου γνώμη, ερώτημα..). Για πόσο ακόμα θα προσπαθούμε να λανσάρουμε το νησί σαν σκορποχώρι με φωτογραφίες απο τοπία που ΔΕΝ υπάρχουν πλέον?, και με το γνωστό ΠΟΜΠΩΔΗ ΤΡΟΠΟ οτι οι αρχαίοι ΈΛΛΗΝΕΣ εφηύραν τα πάντα την ώρα που Ευρωπαίοι έτρωγαν ο ένας τον άλλον?. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ πλέον ένας δυνατός οργανισμός ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, MARKETING, BRANDING που θα μανατζάρει τόπο, προϊόντα, πολιτισμό...στελεχωμένος με άτομα που θα συντονίσουν ΟΛΟ το νησί σε μια τέτοια προσπάθεια δημιουργίας ένος κλασικού μύθου με εντελώς νέα χροιά. Πρέπει ο μύθος να ειπωθεί αλλιώς, πρέπει να γίνει σύγχρονος, πρέπει να ξαναμαγέψει. Αυτό με τόσο υλικό είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΦΙΚΤΟ. 
Το νησί μας το αξίζει, και εμείς επίσης. Ολοι, και ειδικά οι νέοι.
Σας αφήνω με οτι καλύτερο και ελπιδοφόρο άκουσα τελευταία. Το keynote του Peter Economides....Something to think about...και να είστε σίγουροι ότι όταν ο μύθος φτιαχτεί τα καλύτερα έπονται...Αρκεί, για άλλη μια φορά ο "ιδιωτισμός" να μην σταθεί εμπόδιο...



No comments:

Post a Comment