Monday, August 16, 2010

Ακτοπλοϊκό: Υπάρχει Ελπίδα - Υπάρχει Προοπτική? 10 χρόνια μετά την Εθνική Τραγωδία του ΣΑΜΙΝΑ


ΚΑΡΑΒΙ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΜΟΥ
(Ενα Blue Star μας σώζει?)



Οι εφοπλιστές διατείνονται οτι η Σάμος δεν έχει πολύ κόσμο για να βάλουν και άλλο καράβι ενώ η αλήθεια είναι οτι ο κόσμος που θέλει να έρθει (που είναι πάρα πολύς), μόλις ακούει την διάρκεια του ταξιδιού (10-13 ώρες), είναι που αλλάζει γνώμη. Συμπέρασμα: η Σάμος είναι εδώ και δεκαετίες ΟΜΗΡΗ του κέρδους των εφοπλιστών ενώ έχει μεγάλη δυναμική ανάπτυξης με γρήγορη σύνδεση ειδικά με Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Το αποτελέσμα (με όλο τον σεβασμό σε όλη την Ελλάδα), νησιά πολυ μικρότερα πολύ πιο ξερά και με ούτε τις μισές ομορφιές απο την Σάμο να γίνονται διάσημοι προορισμοί γιατί "περνάει το καράβι" Η Πάτμος έγινε κοσμοπολίτικη...πέρνα το Blue Star καθημερινά και μετά πάει στην Κώ...

Το πρόβλημα θέλει μεθοδική πολιτική, αποφασιστικότητα, μεγάλη αντίδραση και όχι παρακαλητά. Άραγε γιατί δεν δουλέυει ο ανταγωνισμός στις γραμμές Σάμου? Γιατί δεν πάνε βήμα πίσω και έστω και με επιδοτούμενη γραμμή?. Γιατί ο επισκέπτης είναι αναγκασμένος να δεί πρώτα ολες τις κυκλάδες σε επιδοτούμενη ειδικά γραμμή? και τέλος άραγε γιατί δεν υπάρχει ΟΡΓΙΣΜΕΝΗ αντίδραση απο αυτούς που ζουν απο τον τουρισμό δηλαδή το 75% του νησιού. Γιατί δεν αντιδρούν σε κάτι που στερεί το νησί σε εισόδημα και σε φήμη?
Τόσο πλούσιοι είμαστε που δεν έχουμε ανάγκη? Πόσο μεγάλη αγκύλωση έχει επέλθει πλέον στην προάσπιση του συνολικού συμφέροντος σε αυτό το νησί? Απο την άλλη πρωταθλητές στα καρφώματα και τους εμφυλίους. Τουριστικός πράκτορας στον Πειραιά: "Απορώ με τους Σαμιώτες που δεν έχουν κλείσει ολα τα λιμάνια και να αποδοκιμάσουν έντονα και μαζικά την πολιτική που οδηγεί την ζωτική συγκνοινωνιά τους σε μαρασμό"
10 χρόνια μετά την Εθνική τραγωδία του Σαμίνα η τοπική κοινωνία και οι πολιτικοί της όλα αυτά τα χρόνια έχουν να επιδείξουν ανύπαρκτα αντανακλαστικά. Πέρα απο μια μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την βραδιά του ατυχήματος, την βραδιά που έφυγαν 83 ψυχές, δεν έγινε καμία άλλη προσπάθεια. Καμία προσπάθεια, καμία απαίτηση να αρχίσουν οι κυβερνήσεις των Αθηνών να αντιμετωπίζουν το νησί μας με άλλον τρόπο και όχι με αυτή την απαξίωση...10 χρόνια μετά μπορεί τουλάχιστον να μην παλεύουμε με τον χάρο άμεσα ταξιδεύοντας στην Σάμο, αλλά η (τεχνική?) απαξίωση συνεχίζεται και μεγαλώνει...1 Καράβι 5 δρομολόγια την εβδομάδα προς το 8ο σε έκταση νησί της Ελλάδος. Αν δεν αλλάξει η νοοτροπία στην τοπική κοινωνία, στην τοπική αυτοδιοίκηση και στις άτυπες "διαιρέσεις" του νησιού, δεν έχουμε καμία τύχη, τα "αγαθά κόποις κτώνται". Η Σάμος στο θέμα διεκδίκησης του κοινού συμφέροντος είναι ουραγός στην Ελλάδα.
40.000 άνθρωποι μένουν στον Νομό. Πέρα απο την μεγάλη ανάταση -  ανάπτυξη στον τουρισμό που θα έφερνε το αξιόπιστο, γρήγορο και συχνό δρομολόγιο του να διεκδικείς το έννομο συμφέρον σου να μένεις και να εργάζεσαι σε αυτόν τον τόπο, σημαίνει κοινωνική υγεία. Μια κοινωνία που θα αποκτήσει τέτοια αντανακλαστικά έχει ελπίδα και έχει και μέλλον. Η Υποτείνουσα θέλω να πιστεύω οτι είναι το κλειδί που ανοίγει την πόρτα σε μια άλλη σελίδα για το νησί. Η διεκδίκηση και η σκληρή δουλειά πρέπει να γίνει το σύνηθες και όχι το γραφικό και το σπάνιο στην Σάμο.  


No comments:

Post a Comment